תכנית שיקום אורתופדית לגיל השלישי

שיקום מכיסא גלגלים להליכון

היופי בגיל השלישי הוא החופש והנחת שהוא מביא איתו – הזמן שלנו לבלות עם המשפחה שלנו, לגדל את הנכדים, לצרוך תרבות, להסתובב בארץ היפה שלנו וליהנות מהחיים. לעיתים, מפאת הגיל או מפאת תאונה או פציעה, אנחנו נזקקים לטיפול משקם שיחזיר אותנו לתפקוד מלא ויאפשר לנו לחיות חיים מלאים בפעילויות. במאמר זה נספר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על מרכזים שיקומיים, ולאילו תוצאות נהדרות תוכלו להגיע בעזרת תכנית שיקומית במרכזים אלו.

להנות מהחיים בגיל הזהב 

גיל הזהב הוא התקופה היפה של החיים, בה דאגות הפרנסה והמירוץ אחר קריירות מסתיים, ועכשיו נותר ליהנות מהשנים הרגועות והנעימות יחד עם המשפחה, הנכדים, החברים הקרובים ועוד. כל מה שאנחנו רוצים זה למלא את הימים שלנו בפעילויות מהנות, בצריכת תרבות ממגוון הסוגים, במפגשים נעימים עם חברים ובגידול המשפחה המורחבת האהובה שלנו.  בכדי ליהנות מכל רגע בתקופה הזו, חשוב לשמור על הנפש ועל הגוף במצב הטוב ביותר שיש, ולתמוך בבעיות השונות על ידי מציאת טיפולים רלוונטיים ואפקטיביים שיעזרו לנו לחיות חיים מלאים ונהדרים.

לשקם את הגוף בגיל השלישי

גיל הזהב מביא עימו גם אתגרים, שלא התמודדנו איתם בעבר – בעיקר אתגרים אורטופדיים. השרירים, העצמות והגוף שלנו בכלל כבר לא מה שהיה פעם – ולכן חשוב לפעול בכדי להשאיר אותו במצב מצוין, שיגרום לנו להרגיש טוב ויעזור לנו לתפקד כראוי ולקחת חלק בפעילויות פיזיות שונות, בטיולים ותחביבים שונים. בין אם הגיל מראה את אותותיו והגוף שלכם מצריך תחזוק בצורה קצת שונה מהעבר, ובין אם עברתם ניתוח, תאונה או פציעה המשפיעים על היכולת שלכם לתפקד ביום-יום או השאירו בכם מוגבלויות כאלו ואחרות, מהותי שתפנו לעזרתם של מומחים בשיקום, כמו המרכז לשיפור התפקוד. 

באילו תחומים ניתן לקבל טיפול שיקומי לגיל השלישי?

המרכזים המפותחים ביותר בארץ, כמו המרכז לשיפור התפקוד, פועלים במגוון של תחומים ומחזיקים צוות של מומחים במערך שיקומים רחב, כמו משקמי לב-ריאה, רופאים, פיזיותרפיסטים, ספורטרפיסטים, מאמנים שיקומיים ועוד. חשוב מאוד לבצע הערכה מעמיקה ומדויקת של מצב המטופל לפני תחילת הטיפול, ולהתאים לו איש מקצוע שיבנה עבורו תכנית שיקום אישית. ככל שההתאמה לבעיות הרפואיות של המטופל מדויקת יותר, כך התוצאות שיראה המטופל כעבור מספר שבועות יהיו דרסטיות יותר. חשוב מאוד לבחור במרכז שיקום שמסוגל לתת לנו מענה לא פחות ממצוין בכל תחומים אלו, בכדי שנוכל להגיע לתוצאות במהרה.

המרכז לשיפור התפקוד – הבית של שיקום בגיל השלישי 

ישנם מספר מרכזים וחברות המציעים ללקוחות בגיל השלישי תכניות שיקום אורטופדי ממגוון סוגים – אך המרכז לשיפור התפקוד עומד בראשם כבר שנים רבות. מדוע? מה הן היתרונות של תכנית שיקום אורטופדית במרכז לשיפור התפקוד? איגדנו עבורכם את הפרמטרים המשפיעים ביותר:

מקצועיות ללא פשרות 

לא כל אחד יכול להתעסק בתחום של שיקום אורטופדי, ובכדי להיות הטוב ביותר בתחום זה צריך להיות מוסמך, מלומד, מנוסה, והכי חשוב – מקצוען. כלל עובדי המרכז לשיפור התפקוד הם מקצועיים בתחומם, מטפלים בלקוחות באופן הטוב ביותר ומגיעים עימם לתוצאות לא פחות ממדהימות. צוות המרכז מעביר הרצאות למשרד הבריאות ומקבל אליו מטופלים שנשלחו בהמלצת רופאים בתחומים שונים – כך שאין ספק שמדובר במקצוענות ברמה גבוהה. רבים מלקוחות המרכז נוכחים לראות ולהרגיש שיפור משמעותי בשגרת החיים כבר לאחר כ-60 יום של טיפול. תארו לעצמכם, חודשיים של עבודה מוקפדת והחיים שלכם יכולים להשתנות ולהשתפר באופן מדהים. 

צוות אדיב, מיומן ומנוסה 

עבודה עם הגיל השלישי, שיפור חייהם ונתינה לגיל הזהב הן המטרות המובילות את צוות המרכז לשיפור התפקוד. כל צוות המאמנים והמטפלים במרכז מקדישים את חייהם לטיפול בגיל השלישי ועובדים איתו באהבה והערכה גדולה. הצוות מיומן ומקצועי, בעל כל ההסמכות הרלוונטיות וההיתרים הכי מחמירים בארץ, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שתהיו בידיים מיומנות, מנוסות, ומוכשרות לתפקיד ברמה הגבוהה ביותר. 

מענה צמוד 

לעומת מרכזי טיפול ושיקום אחרים, אשר לא מסוגלים לתת את השירות האישי והמעקב הצמוד מפאת סיבות שונות ומגוונות, המרכז לשיפור התפקוד שם לו בראש מעייניו להעניק טיפול צמוד ואישי לכל לקוח, לנתר את ההתקדמות שלו, להעריך את מצבו תקופתית (אחת לחודש) ולשנות את תוכנית השיקום שלו בהתאם להתקדמות. המסגרת האישית של המרכז לשיפור התפקוד מאפשרת לכל לקוח להגיע למקסימום תוצאות. 

שירות עד בית הלקוח 

כיאה לאתגרי הגיל השלישי, המרכז לשיפור התפקוד מבינים שיש לעיתים צורך בהבאת המטפל ישירות אל בית הלקוח, כך שהוא לא יצטרך לצאת מהבית בכדי ליהנות ולנצל את שיטות האימון הייחודיות שפותחו עבורו על ידי צוות המומחים של המרכז. במידת הצורך, צרו קשר עם המרכז ותוכלו לקבוע יום ושעה שיתאימו לכם, בהם המאמן שלכם יגיע עד הבית ויבצע איתכם את התרגילים בסלון או בחדר השינה – היכן שנוח לכם. 

טיפול בשיטת CMM

המרכז לשיפור התפקוד דוגל במספר שיטות טיפול, אחת מהן היא שיטת טיפול CMM. מדובר בשיטת טיפול חדשני אשר מאפשרת למאמן לשלב בטיפול אלמנטים הקשורים לקורדינציה, מוטוריקה וזיכרון. במסגרת הטיפול המטופל יעבוד על הצד המוטורי וכן על הצד הקוגניטיבי של תפקוד יומיומי, בליווי מקצועי של המטפל המיומן בתחום זה. בעזרת התמיכה הזו ושילוב של ריפוי בעיסוק בטיפול CMM ניתן לשפר את איכות החיים של המטופל ברבדים עמוקים יותר בנוסף לטיפול הפיזי. כך תוכלו לשלב במסגרת תכנית השיקום שלכם מספר ערוצי שיפור ולהעשיר את החיים שלכם מחדש לאחר פציעה או תאונה. 

לסיכום 

בכדי ליהנות מהפוטנציאל האדיר של תקופת הגיל השלישי, גם אחרי תאונה, פציעה או ניתוח, המרכז לשיפור התפקוד מציע למטופליו תכניות שיקום מותאמות אישית, ליווי צמוד של צוות מומחים מיומן בשיטות טיפול שונות, על מנת לשקם את המטופל עד לכדי חזרה לתפקוד והנאה מחודשת מהחיים.

תוכן עניינים
המרכז לשיפור התפקוד
המרכז לשיפור התפקוד

המרכז לשיפור התפקוד מתמחים בשיפור המצב הפיזי,
המנטלי עד הבית עם שירות אישי. שישפר את איכות החיים שלך.

מאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן