חשיבות תהליך שיקומי גופני לבריאות ולהארכת החיים שלך

אישה מחזיקה את הידיים של הנכדה שלה

אנו יודעים זאת מגיל צעיר – אך חשוב לזכור שהגוף שלנו הוא הנכס היקר ביותר שאי פעם יהיה לנו. בגוף הזה נולדנו, הוא העביר אותנו את כל השנים הצעירות שלנו, עזר לנו להקים משפחה ולבנות בית, העביר אותנו בתקופות הקשות וגם היפות ביותר בחיינו – וחשוב להמשיך ולשמור עליו גם בגילאים מאוחרים יותר. במאמר זה נספר על חשיבות תהליך שיקומי גופני לחייכם שלכם.

להשתקם ולהחזיר לעצמנו את החיים 

בין אם לאחר תאונה, פציעה, נפילה או ניתוח, יש צורך לעבור תהליך שיקום אינטנסיבי ומדויק בכדי להחזיר לעצמנו את החיים במלואם. אין סיבה להעמיס על הלב והנפש את התסכול שבתופעות לוואי גופניות לאחר הליך רפואי כזה או אחר – כשניתן לעבור תהליך שיקומי גופני ולהנחות את הגוף לאיך לחזור לדרכו הקודמת ולהיפטר מהכאבים והמוגבלות הפיזית. 

חשיבות תהליך שיקום גופני בגיל השלישי 

כאשר אנו נכנסים לתהליך של שיקום גופני בגיל השלישי, החשיבות שלו עולה בצורה דרמטית. בגיל השלישי הגוף שלנו זקוק לתמיכה מוגברת, לתשומת לב מיוחדת ולעזרה מתמדת בתחומים שונים בכדי לאפשר לנו לחיות חיים ארוכים שמחים ומלאים בהנאה. שיקום גופני לאחר ניתוח או תאונה בגיל השלישי חשוב מאוד, שכן הוא זה שיאפשר לנו לחזור לתפקד ולעשות את כל מה שעשינו בשגרה שלפני התאונה. בלעדיו, אנו עלולים לאבד יכולות מהותיות ולהצטרך להיתמך בגורמים חיצוניים, מה שישפיע על העצמאות שלנו. 

יתרונות תהליך שיקומי גופני וקוגנטיבי 

ישנם כל כך הרבה יתרונות לתהליך שיקומי גופני וקוגניטיבי לגיל השלישי. תחילה, תהליך שכזה מאפשר לנו להחזיר לגוף את היכולות שנלקחו ממנו עקב הנפילה, התאונה או הפציעה. שנית, במיוחד לאחר ניתוח – תהליך שיקומי גופני מחזיר לנו את העצמאות, את היכולת לנוע, לבצע פעולות יומיומיות, ולקבל את הביטחון העצמי שלנו חזרה, להרגיש מסוגלות לבצע את כל מה שהיינו יכולים לפני כן. בנוסף לכך, תהליך שיקומי גופני וכן קוגניטיבי מאפשר לנו לחיות חיים מלאים בהנאות, בלֹמשפחה, בטיולים ובכיף, ולרכך את השפעות הגיל על הנאות החיים. חשוב מאוד לשלב בתהליך השיקום טיפול קוגניטיבי שיעבור על הרבדים העמוקים שחודרים מעבר לאתגרים פיזיולוגים. 

חיים נפלאים ואקטיביים בתוחלת ארוכה

פציעה או ניתוח לא צריכים להיות סוף החיים שלכם כפי שהכרתם אותם מקודם. הם יכולים להיות נקודת מפנה בה אתם משיקעים את הזמן והמאמץ בכדי ללֹשפר את המצב הנוכחי ולהגיע לגבהים חדשים. בעזרת שיקום גופני נכון ומדויק תוכלו לחיות חיים נפלאים, מלאים באקטיביות, ארוכים ובריאים ככל הניתן.  

היכן מומלץ לעבור תהליך שיקומי שכזה?

כאשר אנו ניצבים בפני הצורך להתחיל תהליך של שיקום גופני, בין אם אחרי ניתוח או עקב פציעה או קושי מסוים, יש לערוך סקר מעמיק לגבי המרכז השיקומי בו נעבור את התהליך. המחקר צריך להיות רלוונטי לסיטואציה הייחודית שלכם, להעדפות שלכם, ולכלול את הפרמטרים הבאים:

  • ותק ומיומנות הצוות המטפל 
  • לקוחות עבר מרוצים שחוו תוצאות משמעותיות 
  • המלצות של גורמים מקצועיים כמו רופאים ומטפלים 
  • מיקום נוח שיאפשר לכם להתמיד בטיפול

המרכז לשיפור התפקוד – מובילים תהליכים שיקומיים בגיל השלישי 

ישנם מספר מרכזי שיקום בארץ, וכאשר אנו צריכים לבחור היכן לעבור תהליך שיקומי, אנחנו רוצים לבחור את הטוב ביותר, שיביא אותנו לתוצאות הטובות שיותר בכמה שפחות זמן. המרכז לשיפור התפקוד הוא בדיוק המקום הזה. איגדנו עבורכם את היתרונות הבולטים ביותר של המרכז לשיפור התפקוד, שהופכים אותו המכון המוביל בארץ לתהליכים שיקומיים גופניים:

מרכז מקצועי המורכב ממומחים

המרכז לשיפור התפקוד יוסד בשנת 2018, ומורכב מצוות של מומחים בתחומים שונים ומגוונים. במרכז תוכלו להיעזר בליווי צמוד של מאמנים שיקומיים ומומחים כמו משקמי לב-ריאה, פיזיותרפיסטים, ספורטרפיסטים, רופאים ועוד. המומחים של המרכז לשיפור התפקוד ילווי אתכם לאורך כל הדרך עד להגעה לתוצאות המיוחלות. 

טיפול בבית הלקוח 

לעיתים, לאחר הליך רפואי מורכב כמו ניתוח, היכולת לצאת ולהגיע אל מרכז שיקום באופן עצמוני נפגעת. המרכז לשיפור התפקוד מבין זאת ומציע ללקוחותיו את האפשרות לעבור טיפולים ואימונים שיוקמיים מנוחות ביתם. המאמן השיקומי יגיע עד אליכם ויוודא שאתם עוברים את האימונים הרלוונטיים גם מחוץ למרכז עצמו. 

יחס אישי מכל הלב 

כאשר אנחנו מגיעים למצב בו היכולות הפיזיות שלנו נפגעות, העניין מעיב גם על הנפש שלנו ועל הביטחון העצמי שלנו. הצוות של המרכז לשיפור התפקוד מאמין ביחס שוויוני, מכבד, ולבבי לכל מטופל, ומבטיחים לגרום לכם להרגיש הכי בנוח שיש בכדי לעבור את ההליך בחיוך ובהנאה ככל הניתן. הם מאמנים בחיבור אמיתי וביחס אישי בין מטפל למטופל בדרך להצלחה. המאמנים השיקומיים של המרכז מטפלים בשיטת CMM שמתייחסת גם לזיכרון, קואורדינציה ומוטוריקה בכדי לאפשר לכם לחזור לעצמכם בכל הרבדים האפשריים. 

התאמה מדויקת לכל לקוח 

כל לקוח שמגיע אל המרכז לשיפור התפקוד מגיע עם סיפור רקע ועבר רפואי שונה. לאחר הערכת תפקוד שתבוצע על ידי מאמן שיקומי בביתכם, תוכלו לקבל תכנית מותאמת אישית של אימונים שיקומיים מסוגים שונים, אשר מותאמים באופן מושלם למצב הנוכחי שלכם, הרקע שלכם, היכולות שלכם, המטרות שלכם והגישה המקצועית של המאמן שלכם. המסגרת הצמודה, במתכונת של 1 על 1, מאפשרת למאמן שלכם לנתר את ההתקדמות שלכם בצורה הטובה ביותר ולאמוד את מצבכם אחת לחודש. התאמה מדויקת ומקיפה של התכנית אפשר לכם להגיע לתוצאות מדהימות – כמו הרבה מלקוחות המרכז, אשר חווים שינוי משמעותי בחייהם לאחר כ-60 ימי טיפול. 

לסיכום

תהליך שיקומי גופני יכול לשנות לחלוטין את חייו של מי שעבר הליך רפואי כמו ניתוח, תאונה או פציעה. היכולת לחזור להרגלים הקודמים, לשגרת החיים הרגילה, לעצמאות ולביטחון עצמי היא יקרה מפז, ובעזרת המומחים של המרכז לשיפור התפקוד תוכלו גם אתם לעבור תהליך שכזה ולהגיע לתוצאות מדהימות ומשנות חיים. 

תוכן עניינים
המרכז לשיפור התפקוד
המרכז לשיפור התפקוד

המרכז לשיפור התפקוד מתמחים בשיפור המצב הפיזי,
המנטלי עד הבית עם שירות אישי. שישפר את איכות החיים שלך.

מאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן