אימונים שיקומיים לאחר ניתוח החלפת מפרק

שיקום לאחר ניתוח החלפות מפרקים

לעיתים קורה ומפאת תאונה, פציעה או סיבות אחרות יש צורך לעבור ניתוח החלפת מפרק. בהינתן ההמלצה הזו מהרופא המטפל שלכם, חשוב לעבור את הניתוח בכדי להבטיח לכם חיים מלאים בתפקוד גבוה בכל הפרמטרים. אך בכדי לוודא כי אתם אכן חוזרים לתפקוד מלא – יש צורך בשיקום ייחודי לאחר הניתוח. במאמר זה נספר לכם כל מה שצריך לדעת על שיקום לאחר ניתוח שכזה, מה נכון לעשות ולמי חשוב לפנות. 

מה הוא ניתוח החלפת מפרק?

ניתוח החלפת מפרק הינו ניתוח בו מושתלים בתוך גוף המטופל משתלים אשר נועדו להחליף מפרק אשר עבר שחיקה מאסיבית, שבר או כל פגיעה אחרת שלא מאפשרת לו לתפקד כראוי או כרגיל, ויוצרת כאבים ומוגבלות בתנועה. הניתוח הנפוץ ביותר בתחום הינו ניתוח החלפת מפרק ירך, אשר אורך כשעה וחצי בממוצע, בו מוחלפים ראש עצם הירך וכן המשטח הקעור באגן. לאחר הניתוח המפרק חוזר לפעול כרגיל על ידי העצבים ומערכת השרירים. ככלל, מדובר בניתוח עם אחוזי הצלחה יציבם וגבוהים במיוחד, ולאחריו המטופל יחזור לתפקד כמקודם לכן – בהנחה שהוא יעבור שיקום כמו שצריך.  

למה ניתן לצפות לאחר ניתוח להחלפת מפרק?

לאחר ניתוח להחלפת המפרק, ניתן לצפות לתקופת החלמה של מספר שבועות עד חודשים, אולם ללא טיפול נכון במפרק המוחלף היא יכולה להיות מורכבת וארוכה. כל אדם מגיב אחרת לניתוח שכזה, ולמרות שישנם אנשים שיוכלו לחזור לשגרת חייהם לאחר שיקום סטנדרטי ללא עיכובים משמעותיים – אנשים רבים מתמודדים עם אתגרים משמעותיים לאחר ניתוח החלפת מפרק המצריכים שיקום אינטנסיבי  וטיפול מיוחד וייעודי עבור החלמה מלאה. 

מה ניתן לעשות לאחר שעוברים ניתוח שכזה?

לאחר שעוברים ניתוח החלפת מפרק, ומקבלים את האישור מהרופא המנתח והמטפל להתחיל בטיפולים שיקומיים, יש צורך להיכנס לתהליך שיקומי כמה שיותר מהר. היכולת להחזיר את הגוף לתפקוד שהוא היה נמצא בו לפני הניתוח כן מוגבלת בזמן, ובכדי לא ליצור בעיות אורטופדיות עתידיות – מומלץ להיכנס לתכנית שיקום אורטופדית מיד כשניתן האישור הרפואי לעשות כן. 

משקמים את הגוף ואת הנפש

כולנו מבינים שיש צורך לעבור תהליך שיקום אינטנסיבי לאחר ניתוחים, אך בהגיענו לגיל מסוים – התהליך הזה יכול להיות יותר מורכב והרבה יותר מאתגר. ניתוח זה כאמור נפוץ הרבה יותר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, ובשל כך תכנית השיקום עבורו יכולה להשתנות רבות מאדם לאדם. אך אלמנט חשוב שצריך להכניס לתכנית השיקום הזו הוא עבודה ברבדים נוספים מעבר לרובד הפיזי. מרכז שיקום מקצועי ומיומן כמו המרכז לשיקום התפקוד, ידע לעזור לכם לטפל באתגרים בצורה הנכונה ביותר. 

המרכז לשיפור התפקוד – איתכם יחד בשיקום לאחר ניתוח 

המרכז לשיפור התפקוד יוסד בשנת 2018 ומאז מלווה מאות מטופלים בטווח הגיל השלישי, לאחר ניתוח החלפת מפרק, תאונות או פציעות שונות. בעזרת הליווי המקצועי של המרכז, תהליך ההחלמה מניתוח החלפת מפרק יהיה מהיר ואפקטיבי. איגדנו עבורכם את הסיבות המובילות לבחור במרכז לשיפור התפקוד עבור תהליך השיקום שלכם:

להיות בידיים טובות ומיומנות 

החלמה מניתוח היא לא דבר פשוט, ויש צורך באיש מקצוע מיומן מנוסה בכדי לבצע שיקום כמוש צריך ולהגיע לתוצאות הרצויות בצורה הבריאה והבטוחה ביותר. הצוות של המרכז לשיפור התפקוד בנוי מאנשי מקצוע מיומנים, רגישים, אדיבים שתמיד נכונים לעזור ולסייע לכם להשתקם באופן מלא. 

צוות מקצועי ואדיב 

אימונים שיקומיים הם תהליך מורכב המצריך איש מקצוע מיומן בתחומו וכן גם רגיש ואדיב, שהמטופל ירגיש איתו בנוח ויוכל להגיע בעזרתו לתוצאות מירביות. הצוות של המרכז מורכב מאנשים מקצועיים ולבבים שנהנים לעבוד עם הגיל השלישי. 

תוכניות מותאמות אישית 

המרכז לשיפור התפקוד דוגל בטיפול אישי וממוקד 1 על 1, אשר כולל תכנית אימונים שיקומיים המותאמים לכל מטופל לפי הצרכים, היכולות, המטרות והמגבלות האישיות שלו. המאמן או המאמנת השיקומיים שלכם ילוו אתכם בכל צעד בדרך ויוודאו שהתכנית שנבנתה לכם תואמת את התוצאות הרצויות על ידכם ומביאה אתכם אליהן כמה שיותר מהר בצורה שתתמוך במטרות הניתוח.

איך מתחילים?

עברתם ניתוח להחלפת מפרק, ואתם מעוניינים לעבור את התהליך השיקומי עם המרכז לשיפור התפקוד? נפלא. הנה שלבי התהליך שאתם צפויים לעבור:

אתם יכולים להשאיר לנו פרטים באתר או להתקשר אלינו, אחד הנציגים יחזור אליכם ונבדוק התאמה לתכנית מדוע תרצו להשתקם, קצת רקע יבש עליכם וכו'… במידה ואתם מתאימים נקבע לכם "הערכת תפקוד" אצלכם בבית שממש נגיע עד אליכם לאחר שיחת ההתאמה ונסביר לכם על ההליך הטיפול השיקומי ונבין כיצד אנחנו יכולים לעזור לכם עם תיאום ציפיות מלא.

  • משאירים פרטים באחת מדרכי ההתקשרות השונות (האתר, הטלפון וכולי) 
  • מבצעים שיחת היכרות עם נציג המרכז אשר יבקש להכיר את הסיפור שלכם, את הרקע שלכם, הפרטים היבשים הנצרכים לתהליך, העבר הבריאותי שלכם וכמובן ניתוחים או תהליכים רפואיים שקרו לאחרונה ומשפיעים על המצב שלכם
  • במידה והתהליך נשמע לכם רלוונטי, תתבצע פגישה אצלכם בבית אשר בה תבוצע הערכת תפקוד אישית על ידי מאמן מוסמך, שיבדוק את התפקוד הנוכחי שלכם, ישוחח איתכם, יבנה עמכם קשר אישי ויסייע לכם להכיר ולהבין את התהליך השיקומי, עם תיאום ציפיות מלא
  • לאחר הערכת התפקוד תוכלו להתחיל בתהליך השיקום, בו תבנה לכם תוכנית אימונים שיקומיים המותאמת לכם אישית, בה אחת לחודש תבוצע הערכת מצב בה תסוקר ההתקדמות שלכם והתוכנית תשתנה בהתאם למצב הנוכחי, עד להגעה אל שיקום מוצלח 

לסיכום

לאחר ניתוח החלפת מפרק ישנו תהליך שיקומי מורכב שצריך להיעשות בליווי של איש מקצוע. המרכז לשיפור התפקוד מסייע למאות מטופלים לעבור תכנית שיקום מלאה ומקיפה שמחזירה אותם לתפקוד בצורה מקצועית, אדיבה, ומיומנת.

תוכן עניינים
המרכז לשיפור התפקוד
המרכז לשיפור התפקוד

המרכז לשיפור התפקוד מתמחים בשיפור המצב הפיזי,
המנטלי עד הבית עם שירות אישי. שישפר את איכות החיים שלך.

מאמרים נוספים באותו נושא:
דילוג לתוכן